Weblogs er det vigtigste medie

Misforstå mig ikke: Vi er glade for at komme i Urban – og vi er rigtig glade for, at den journalist, der skrev om os, virkelig forstod hvad vi ville.

Men vi er bare så meget gladere for den modtagelse, de danske bloggere har givet os. De er nemlig det vigtigste medie for os.

Hvis der er nogen, vi håber bliver kernebrugere, er det jo netop bloggerne (og blog-læserne). En fantastisk gruppe af mennesker: Unge, velformulerede, teknikbegejstrede, sociale… Vi kunne ikke selv definere en målgruppe for mitKBH bedre.

Vi havde oprindelig planlagt, at vi skulle fortælle om os selv via blogs. Nu kom I os bare i forkøbet, så det blev ikke så styret, som vi havde troet. Det var ret sjovt, pludselig at sidde i midten af en blogosfære, hvor der bare hele tiden kom nye weblog-indlæg. Den oplevelse gav virkelig meget god energi til os.

Spørgsmålet er så: Hvad gør vi, når vi selv mener, at vi lancerer websitet her engang i løbet af november? Er der en god måde at fortælle vores historie til bloggerne en gang til? Ville du som blogger for eksempel blive fornærmet, hvis vi sendte en med en opfordring til at skrive om os igen?

8 svar til Weblogs er det vigtigste medie

  1. Michael siger:

    I kan jo skrive her på bloggen at i (re)lancerer jer selv. Nu har vi opdaget feedet, så mon ikke folk er med på at hjælpe til når I er klar til at sprede budskabet?

    Kommer der en engelsk oversæætelse/delside parallel? Jeg tror også der er et stort engelsktalende publikum for denne site, hvis dele af den er på engelsk.

  2. morten siger:

    Hej Michael

    Det kommer vi helt bestemt til. Men tror du, at der er mange, der følger med her?

    En engelsk oversættelse er ikke nogen dårlig ide. Jeg tror også, der er et stort (læsende) publikum. Jeg er lidt mere i tvivl om, hvor mange der vil bidrage på engelsk?

  3. Michael siger:

    Jeg kan kun tale om mig selv, men når jeg kommer forbi sider som denne abonnerer jeg på feedet. Så vidt jeg kan forstå er den første omgang omtale I har fået startet hos hovedetpaabloggen og spredt sig derfra, så det kunne nok ske igen.

    Jeg ved ikke om folk ville være interesseret i at lave engelske resume af deres danske anmeldelser.

  4. dalager siger:

    Jeg tror at blogindlæg kommer af sig selv, når der sker noget fedt.
    Så hvis I f.eks. smider rss-feeds på tag-kombinationer (nørrebro+bar, f.eks.), så vil jeg blogge det.

    Man kan da godt spørge folk, om de vil smide et link, men som udgangspunkt gør jeg det ikke selv, med mindre jeg selv synes, der er en grund til det.

    Måske skulle I gøre det lidt mere tydeligt, hvordan man kommer med feedback. Jeg konstaterer at der er problemer med encodings i Safari (muligvis et generelt problem med ajax postbacks). Men er ikke helt klar over, hvor jeg skal gøre af det.

    Fortsæt sådan her – det er skidegodt🙂

  5. morten siger:

    Hej Christian

    Tak for din kommentar. Jeg er både enig og uenig. Nok skriver folk om det, der er fedt – men hvordan sikrer man, at de opdager det – uden at virke anmasende? Det er en svær balancegang.

    RSS-feeds på tags er ved at blive udviklet – mon ikke, der sker noget i løbet af ugen?

    Feedback vil jeg foreslå, at du sender i vores spørgeskema. Men her på bloggen er også fint. Vi er ret sikre på, at der er en del issues i Safari, så du må meget gerne komme med alle de fejl, du kan finde.

    Og tak🙂

    mvh
    Morten

  6. luckow siger:

    Bugs er i meget velkomne til at sende til bugs@mitkbh.dk
    Husk dog følgende for at vi skal have en chance for at rette det:

    1. En kort beskrivelse af problemet
    2. Hvad forventede du at der skulle ske?
    3. En URL til siden du var på
    4. Et screenshot (fortæller mere end 1000 ord og alt det dér)
    5. Hvilken browser (version) og styresystem kører du på.

    Tak!🙂

  7. […] Jeg ved godt, at det er ikke er så originalt at lovprise det nye initiativ – mitKBH – i den danske blogosfære. Men jeg gør det altså lige alligevel – for jeg synes også, det er fantastisk med et københavnerskabt site med anbefalinger til Københavns udesteder, parker og natteliv. […]

  8. MitKBH er også ditKBH

    Claus, Julius, Mikkel, Morten og Rasmus er vilde med København.
    Det er jeg også. Og det er du sikkert også.
    Eller også er der noget som du synes er skod ved København.
    Eller noget der kunne være bedre. Eller noget du bare synes andre skal prøve,…

