Fremtiden for mitKBH.dk

Vi har fået rigtig meget god feedback på ting der kunne være fedt at have på mitKBH.dk. Alt sammen er skrevet ned i kedelig punktform så vores programmører kan forstå det🙂
Jeg vil dog gerne fortælle lidt om min kortsigtede vision for mitKBH.dk, og håber meget folk vil kommentere og komme med gode forslag.

Interaktion
Vores side bygger på interaktion mellem brugerne. I dag er det dog sådan at man mest lægger information op, mens mulighederne for at modtage feedback er begrænset til kommentarer. Jeg kunne godt tænke mig at man i fremtiden fik flere funktioner der understøttede interaktion mellem brugerne. Her kunne jeg f.eks forstille mig et forum (kan ikke lide ordet) hvor det er muligt at spørge, snakke og fortælle og København.

Har tit haft lyst til at give folk props for en sjov/informativ/velskreven anmeldelse, noget jeg godt kunne tænke mig at det var muligt i fremtiden.

Profilside
Vores profilside arbejder vi på højtryk med i øjeblikket. Selvom der allerede i dag er en del sjove features, kan jeg se mange måder hvorpå denne kan udbygges. Synes til en start der skal være mulighed for at fortælle lidt om sig selv og hvor man bor, måske også et lille billede, for dem der har lyst til sådan noget.

Samtidig vil det være sjovt hvis man kunne indikere ens venner. Dette kunne bruges til at du kan anbefale steder direkte til dem, forslå at mødes et specielt sted etc. Vi arbejder også på en sjov lille funktion hvor systemet kan anbefale en cafe/bar/klub hvis du og dine venner skal mødes. Dette kan vi gøre på baggrund af hvor i bor i forhold til hinanden og jeres præferencer.

Som flere har spurgt om vil et skræddersyet nyhedsbrev/RSS feeds? også være fedt. Her kan man indikere hvad man gerne vil høre nyt om, og så vil systemet automatisk sende information ud når der kommer noget nyt du har interesse i.

Kalender
Mit lille hjertebarn som jeg længe har agiteret for overfor de andre er en kalender. Jeg vil meget gerne have tilføjet en kategori der omhandler hvad der kommer til at ske i København i den nærmeste fremtid. Jeg synes det nuværende kategoriseringssystem har bevidst at det virker, så jeg kunne sagtens se at man også f.eks kunne bruge nøgleord til at beskrive arrangementer i København. Da det jo kan være lidt svært at give karakter til noget der ikke er afholdt endnu, havde jeg tænkt mig at man i stedet skulle anbefale/advare. Arrangementerne skulle samtidig kunne knyttes til de allerede anmeldte cafeer, steder og barer. Jeg håber dette vil give siden et mere dynamisk skær, hvor man løbende vil kunne bruge siden til at opdatere sig på hvad der sker i hovedstaden.

Jeg ser også en masse andre ting ude i fremtiden, men det her er hvad der lige ligger nærmest for mig, men skriv gerne hvad i synes vi skal arbejde på.

7 svar til Fremtiden for mitKBH.dk

  1. Mads siger:

    Har I overvejet storytelling? Lad brugerne fortælle deres bedste københavnerhistorier.

  2. luckow siger:

    Ja, det har vi faktisk – men har også glemt ideen igen🙂
    Men i den simpleste form, så ville det kunne klares på et forum – eller hvis vi åbner op for en mini-blog hvor man kan skrive “artikler/blogs” i stedet for deciderede anmeldelser.
    Vi vil gerne have sådan noget som “den perfekte pubcrawl”, “romantiske spisesteder” osv osv.

  3. Mads siger:

    Prøv at kigge Derek Powazeks San Fransisco Stories..

    http://www.sfstories.com/oldindex.shtml

  4. luckow siger:

    Ja, det er fedt.
    Vi har netop aftalt at gå igang med sådanne ting.
    Jeg forventer at vi har noget klart i slutningen af november (launch!).

  5. […] Vi har også forskellige ambitioner for hvilke retninger, vi gerne vil i. Ikke forskellige på den måde, at de er i modstrid med hinanden. Mere bare sådan, at der er ting vi hver især brænder særligt for. Rasmus tænder for eksempel på mobile tjenester, og Julius og jeg har tidligere her på bloggen beskrevet sine ønsker for en kalender. […]

  6. Fedt Site!
    Det måtte jeg lige lægge ud med😀

    Det er virkelig dejligt at kunne følge med i hvordan en tjeneste som MitKBH starter op og udvikler sig. Jeg synes dog der mangler nogle bedre navigationsmuligheder (og mere åbenlyse). Det er super lækkert at I giver mulighed for at putte nøgleord (tags) på beværtninger. Men hvorfor ikke køre denne feature helt ud? Der er helt sikkert mange brugere, som gerne liiige vil tilføje et tag, men måske ikke orker at skrive en anmeldelse. Desuden synes jeg at tags, skal være en integreret del af navigationen på sitet. Her mener jeg at man skal kunne navigere op i hierarkiet via tags. Hvis man fx har fundet en restaurant: Noma, og læst de tags som den er indekseret med, kunne jeg godt have lyst til at søge på restauranter i samme område (dette kunne jo også ske med de andre tags) via tagget: christianshavn.
    Jeg slutter af med at sige, at jeg er imponeret! Fedt Site!

  7. morten gade siger:

    Hej Christian

    Velkommen til. Og tak for både ros og gode ideer!

    Rosen varmer vi os med, og ideerne kommer på udviklingslisten. Den er godt nok lidt lang, men dine ideer er jo gode, så mon ikke, de får en pæn prioritet?

    God fornøjelse med sitet, og du må endelig skrive, hvis du får flere gode ideer!

    Mange hilsner
    Morten

