Hvad ved brugere om agurkesalat?

I morgen bringer Urban en artikel om restaurantanmeldelser på nettet. Nogle restauranter mener ikke, brugere har forstand på at anmelde mad – de kritiserer enøjet og kan for eksempel ikke forstå, at det er konceptet at portionerne er små, lyder argumentet.

MitKBH får lov at svare kort, at anmeldelserne jo ikke er fuldstændig løsrevet, men både ses i relation til andre anmeldelser af samme sted og i relation til samme brugers anmeldelse af andre steder.

Efter min mening er det en arrogant holdning, at afvise brugers anmeldelser med ovenstående argumenter. Restauranterne burde være glade for, at brugerne bruger energi på at beskrive deres oplevelser, også selvom den var dårlig eller de havde misforstået konceptet. Det giver jo netop restauranten en mulighed for at svare tilbage eller for at rette op på nogle ting.

Man skal ikke være ekspert for at vurdere, om maden var pengene værd.

2 svar til Hvad ved brugere om agurkesalat?

  1. Trine-Maria siger:

    Jeg er fuldstændig enig og synes nok tværtimod, at eksperterne ofte kan være forurenet af al deres forståelse for restauratørerne – og deres imponerende viden om råvarer og tilberedning, mens det for almindelige brugere lige præcis er et spørgsmål om, hvorvidt man synes at oplevelsen som helhed (mad, betjening, omgivelser mm) var god eller mindre god, sammenholdt med, hvad man betalte for det!

    Og for eksempel lagde jeg mærke til at I har en bruger der synes det er kundefjendsk at man ikke må amme sine børn på en café – og lige nedenunder er der så en anden der skriver, at det da også er noget man måske kunne gøre derhjemme – så brugerne supplerer også hinandens negative hhv. kritiske kommentarer på en tjeneste som jeres. I Urban og de andre aviser står anmeldelserne jo helt alene, hvilket da ikke altid er til restaurantens fordel?

  2. morten gade siger:

    Jeg tror, du nærmest ordret gengiver, hvad jeg sagde til journalisten – det kom desværre ikke med i artiklen.

%d bloggers like this: