Hvor stor er København?

Hvor går grænsen for København? “Valby Bakke,” vil nogle mene. “Søerne,” svarer man måske, hvis man er tanden mere arrogant.

Vi har indtil videre ikke sat nogen grænse, men ladet det være op til brugerne. Det har bl.a. ført til anmeldelser af Louisiana, Malmö og Brøndby Stadion – steder, der helt sikkert alle sammen er københavneroplevelser.

Men det har også ført til et par steder i Roskilde. Her begynder vi at være i tvivl. Er Gusto Gusto på Køgevej i Roskilde en del af Kbh? Eller hvad med Mumm og Østens Perle? Brugeren, der har oprettet de tre steder, synes helt sikkert at Roskilde er en del af Kbh. Det synes vi nok også – for ellers havde vi vel slettet dem. Men hvad synes I? Hvor går grænsen for Kbh?

Var det rigtigt af os at slette en anmeldelse af en klub i London?

14 svar til Hvor stor er København?

  1. maltesen siger:

    Nogle vil mene, at Malmø efterhånden er en klar del af København med den store tilflytning af københavnere, som har bosat sig i ghettoer derovre på den anden side af øresundsforbindelsen. London har jo tidligere i historien været dansk, så hvorfor ikke😉

  2. B logger siger:

    1) En forstad til København, er en del af København. Jeg anser Roskilde for at være en forstad.

    2) Det grå -alle zoner- klippekort til offentlig lokaltrafik i København tager dig snilt til Roskilde.

    3) Roskile er for lille til ordentligt websites, natteliv osv. og så må man jo ty til storbyen.. gælder også mitkbh.dk

  3. Carsten siger:

    København er den del af byen der ligger inden for voldene resten er provinsen eller Jylland.

    Når det er sagt mener jeg da at København SØ (også kendt som Malmø) bør være med, det er jo alligevel dansk – hvis der altså skal defineres.

    Alternativt kan I jo bare lade det vokse organisk og så lave en bedre geo-sorterings mulighed (som vi alligevel godt kunne bruge.

    Jeg mener alle tre muligheder er sandheden.

  4. Christian N siger:

    jeg vil vende spoergsmaalet om: Hvorfor har i valgt at saette graensen ved Koebenhavn i stedet for at lade brugerne bestemme? Og naar i nu har det (og jeg ved at der er en masse gode grunde til det😉 ) er det saa noget i har taenkt jer at haandhaeve, eller vil i lade det flyde lidt, som i goer nu (Roskilde er sgu ikke Kbh!!!)
    Jeg kan sagtens se masser af fordele ved klare afgraesninger af jeres (i mangel af bedre ord) emneomraade.

    Christian (som skrev anmeldelsen af Purple Turtle i London som en joke, og som ser frem til en duel ml. Mitkbh og kbh360!)

  5. morten gade siger:

    Hep

    Vi lytter til argumenter den ene og den anden vej, og glæder os til flere af slagsen. Jeg synes, der er argumenter, der taler for det hele…

  6. Kaare siger:

    Hej

    Ifølge Danmarks Statistik er København det område der ikke er afbrudt af mere end 200 meter mellem bygningerne, medmindre der er tale om et offentligt anlæg, park, kirkegård eller lignende.

    En forstad er derimod svær at definere – det eneste man kan sige er at den ikke er by, ikke land. Den kan kun defineres negativt. Jeg mener ikke at Roskilde er en forstad til København, men den er derimod en del af hovedstadens indflydelsesområde.

    mvh Kaare

  7. Mikkel siger:

    Roskilde er sgu da ikke København!

    Men på den anden side skader anmeldelser af steder i Roskilde jo ikke noget, så hvorfor ikke.

  8. luckow siger:

    Jeg ville måske blive lidt irriteret hvis jeg fik foreslået en restaurant – i Roskilde?!
    For dem der bor i KBH er vejen UD af kbh jo så uendelig lang – det er sjovt nok nemmere den anden vej.

    Men der er jo selvfølgelig tekniske løsninger på den slags, men jeg er lidt rundt på gulvet over hvad der er det fede…

  9. Kasvad siger:

    I kan jo overveje at købe domænet mitkbhplus.dk…😉

    /K

  10. morten gade siger:

    MineOmegskommuner.dk?🙂

  11. sh siger:

    København må afgrænses som det der hedder Storkøbenhavn. Roskilde er IKKE København eller en forstad. Om anmeldelser fra Roskilde så skal være med her? Tja, det er muligt, men skal der så også være anmeldelser fra Ringsted, Frederikssund, Hillerød og Køge?

  12. Jezz siger:

    Alt hvad der ligger i Kobenhavns Amt er vel Kobenhavn. Resten har ikke noget at gore pa sitet.

  13. mikkelsander siger:

    Københavns amt eksisterer som bekendt ikke længere, så det er i længden nok et svært måleparameter. Jeg synes at København stopper første gang jeg møder en mark. Så jeg ligger nok på linie med Danmarks Statistik.

  14. maltesen siger:

    Selvom Københavns Lufthavn, Kastrup teknisk set ligger i Kastrup-Tårnby kommune, vil de fleste nok regne øens største arbejdsplads som en del af København og lige så meget pga. lufthavnens navn. Derfor jeg har valgt at skrive en anmeldelse af lige netop Københavns Lufthavn, Kastrup, som I kan se.

