Wikikrigen raser i KBH

Skriver Mads i Computerworld, og tilføjer til sidst at han synes KBH360 ligner vores side lige lovligt meget. Det kan jeg godt være enig i, dog synes jeg heldigvis stadig vores side har mest at byde på.  Men hvad synes i? har KBH360 fat i noget rigtigt som vi har overset og måske skal kopiere fra dem😉

13 svar til Wikikrigen raser i KBH

  1. Mads Bang siger:

    Hej Julius

    Du har måske ret i, at i har mest at byde på, men jeg synes, at i skulle droppe den lilla tekst;-) …og så har KBH360 faktisk et lidt flottere design.

    Har i forresten en plan for hvordan i vil møde konkurrencen – eller vil i køre videre som hidtil?
    Venlig hilsen
    Mads Bang
    Computerworld

  2. juliusthy siger:

    Hej Mads,

    Selvfølgelig har vi en plan, men jeg kan jo ikke fortælle det hele her da jeg ved at Jakob og resten af banden sikkert læser med😉

    I overordnede træk kan jeg sige at vi vil blive ved med at forbedre siden. Vi har en masse ideer som vi gerne vil implementere, det er udelukkende et spørgsmål om tid. De skal dog nok komme i løbet af de næste par måneder.

    Mvh. Julius

  3. Madchen siger:

    Blev mildest talt forbløffet, da jeg loggede på AOKs KBH360. Mage til kopiprodukt, skal man da lede længe efter. Fra funktionaliteten med de mest brugte buzzwords, til navnet og navigationsbarren. Jeg er ret sikker på, at I kunne vinde en retssag. Men det er jo ikke interessant. For I vinder på alle fronter: design, funktionalitet, funkyness.

    Og hvis I bliver i tvivl om den lilla tekst, som er fed, fed, fed, så tjeck lige http://www.computerworld.dk/ før i tager Computerworld til indtægt for designråd …😉

  4. morten gade siger:

    Hej Madchen

    Tak!

    Det gør sgu glad🙂

  5. maltesen siger:

    Computerworld drengene har aldrig været de bedste til design. Der er MitKBH langt foran, selvom jeg også gerne så nogle andre farver brugt på siden. De nuværende er lidt for tøset. Måske fordi jeg ikke er til pangfarver…

  6. Rasmus Lund siger:

    Jeg er enig med madchen i, at jeres side er langt federe – også den tøsede lilla farve!🙂 Yderligere synes jeg, at I har formået at lave et site, der opstiler en række traditionelle web2.0 elementer på en ny måde – ikke er revulutionerende, men mere end det design de har lavet på kbh360, som mest af alt ligner en let modificeret wordpress template.
    Jeg holder på jer!

  7. maltesen siger:

    Ærlig talt bør man gå ind på kbh360.dk og give dem en skidebalde, hvilkt er muligt nederst på siden i højre hjørne, hvor man kan give sin mening til kende om siden…

  8. Jacob Bøtter siger:

    Hvorfor er det vi skal have en skideballe, og hvorfor er det vi skal blive ved med at tale om hvem der kom først? Er det virkelig interessant? Hvilken avis er bedst? Berlingske eller Politiken? Nå, jeg vælger den der kom først på markedet. First-mover aspektet betyder ingenting i den sammenhæng.

    Jeg har sagt det før, men siger det gerne igen: Vi har arbejdet med KBH360 i meget lang tid, og det er simpelthen umuligt for os at have kopieret mitKBH. 90% af den grundmotor der kører i dag blev færdig et par måneder før mitKBH lancerede. Vi kørte blot en lukket beta. Der er masser af beviser for dette, find selv ældre anmeldelser og brugere på KBH360. Desuden er der en flok billeder på Flickr fra processen.

    Jeg synes, som jeg har nævnt før her, at vi skal tage en snak om hvordan man laver den bedste byguide, i stedet for at bruge krudt på hvem der kom først. Jeg bliver ærligt talt ked af det hver gang jeg hører folk råbe at vi blot er en kopi af mitKBH, for både mitKBH og KBH360 er kopister. Vi har gjort ligesom resten af web community’et i verden og taget de bedste ideer fra de bedste sites. Eksempelvis har hverken vi eller mitKBH jo opfundet tagging. Jeg vil derfor gerne acceptere at vi har kopieret Flickr, 43Places, mv. – men ikke anerkende at vi skulle have kopieret mitKBH – men great minds think alike🙂

    Men giv os tid til at bevise vores værd og komme ind i kampen; jeg tror de fleste kan huske at mitKBH heller ikke var så fantastisk som den er i dag, da de lancerede🙂 Og bare rolig, stort set alle de ting vi har i vores pipeline er ikke noget man ser på mitKBH i dag.

    -Jacob

  9. morten gade siger:

    @Rasmus, Maltesen & co: Tusind tak for støtten og rosen. Den gør sgu glad! Vi håber, I vil hjælpe sitet videre ved at fortælle venner, familie og bekendte om det.

    @Jacob: Det er super, at du følger med herinde. Bliv endelig ved med det.

    Men som din private kommunikationsrådgiver: Du kan nok ikke tale “kopi-sagen” ihjel overfor vores brugere. Selvom jeg da er overbevist om, at I havde det samme overordnede koncept før vi lancerede.

    Men i samme åndedrag: Jeg synes nu, det er ærgerligt, at I ikke har nogle funktioner, der ikke findes inde hos os. Og mon ikke, I er blevet inspireret af vores site? Det ville der da ikke være noget odiøst i. Vi ville bare også ønske, I havde noget mere, vi kunne lade os inspirere af🙂
    Ligesom det havde været imod min ærgerrighed som konsulent at lancere noget, der lå så tæt på en konkurrent… Jeg ville for eksempel aldrig lancere noget, der minder om Yahoo Pipes i dag – ikke uden at have lavet en masse ekstra i hvert fald.

    Men jeg synes også, det er fedt, at I har fået AOK i gang. Og at det er fedt, at I har lavet KBH’s næstbedste brugerdrevne guide😉 (arh ok, måske delt med pubspotters.dk, som jeg har en særlig ting for).

    God weekend, find en masse steder at anmelde, når I når så langt🙂

  10. Kristoffer siger:

    @Morten: Pubspotters.dk??? Er I Brøndby-fans på mitkbh.dk??? *SKRÆK!*

  11. morten gade siger:

    Kun mig🙂

    Men om man er Brøndby-mand eller ej, så må man sgu beundre de gutters vedholdenhed. De har kæmpet sig gennem mangen en bodega🙂

  12. Christian N siger:

    Jeg har holdt en lille “uafhaengig” paneldebat om mitkbh vs kbh360 (bestaaende af to personer, mig og min kaereste). Overordnet var holdningen at kbh360 er dejligt og nemt, derfor rart for nye brugere og folk, der ikke er internetmennesker (og dem er det vel interessant at komme ud til).
    Jeg synes mitkbh (som paa mange omraader minder mig om liveforum.dk, hvorfor mon🙂 ) har mange gode funktioner – men det er en ret taetpakket forside, og det tager tid at finde ud af og vaenne sig til at bruge funktionerne.

    Christian

  13. luckow siger:

    Hej Christian
    Ja, det er et jo et klassisk problem – skal man have en “simpel” og nemt tilgængelig forside for de “nye” brugere eller skal man have en mere feature-spækket side til de erfarne?
    Vi har så mange features og indhold vi gerne vil vise frem, så det er svært at sætte grænsen… Men det er da helt sikkert noget vi har diskuteret internt.

    Men hvis folk har gode ideer til hvordan man kan få meget indhold til at spille sammen med simplicitet og overskuelighed, så hører vi gerne efter!🙂

