Kan man gøre nøgleordsskyen bedre?

Vi har brugt meget energi og kærlighed på vores nøgleordssky, som vi synes er blevet rigtig god.

Men vi er imidlertid også med på, at den kan være lidt svær at navigere med i starten – fordi den er noget særligt. Og at den måske kan være svær at finde rundt i.

Kunne man for eksempel forestille sig, at nøgleordene ikke stod alfabetisk, men i stedet var inddelt efter hvilken “type” ord, det var? (Altså bydelene for sig, dyrt/billigt for sig, osv.) Eller at de største nøgleord stod først? Eller at man blev ført gennem en guide, hvor man skulle vælge nogle forskellige typer nøgleord? Eller har du en bedre ide, til at gøre skyen nemmere for dem, der ikke forstår den?

Hvad synes du fungerer godt? Og hvad kunne være bedre?

10 svar til Kan man gøre nøgleordsskyen bedre?

  1. Kragelund siger:

    Jeg synes at nøgleordssøgningen virker rigtigt godt. Dog savner jeg at jeg kan se søgeresultatet på en 1024×800 skærmoplæsning. Første gang jeg prøvede nøgleords søgningen troede jeg ikke at søgningen virkede, da jeg ikke kunne se søgeresultatet!

    Helt konkret ville jeg nok nedprioritere “Fra bloggen”, da det må være ret nørded for 9 ud af 10 brugere, selvom det er et vigtigt udviklingsværktøj. Ligenu har I rent visuelt prioriteret bloggen højere end søgeresultatet.

    Videre ville jeg nok kombinere søgeresultatet med visninger på kortet, som jo alligevel vises på siten. Lige nu viser “Nyeste anmeldelser” på kortet, hvilket ikke rigtig er relevant information for mig, som læser, da jeg KUN er interesseret i JAZZ og ØL på NØRREBRO. Det vil jeg gerne se på kortet!

    Videre vil jeg måske også anbefale at i understreger links’ene, da det så er HELT tydeligt at man kan klikke på nøgleordene:)

    Koster det egentlig noget at bruge google maps, som I gør?

    Fedt site i øvrigt og god søndag:)

    Anders

  2. Lige et forslag mere: Du kunne jo også lave et quick win, ved at lave din topbar mindre. Så kan man se noget af søgeresultatet med en skærmopløsning 1024×800, som hovedparten af brugerne jo stadigvæk anvender.

    Ved at gøre topbaren mindre vil du også opnå at dine brugere kan se dine “Annoncer fra Google”, hvilket vel ikke er helt uvæsentligt:)

    A

  3. morten siger:

    Hej Anders

    Tak for ros og for kommentarer til forsiden. De stemmer godt overens med de ændringer, vi er ved at lave lige nu, som fører nøgleordsskyen tilbage som det øverste element.

    Google maps koster ikke andet end blod, sved og cola for programmøren🙂
    http://www.google.com/apis/maps/

    Andre kommentarer til selve nøgleordsskyen?

  4. trine siger:

    Rosen først: Det er fedt, at nogle ord har større fontstrørrelse end andre. Det giver blikfang.
    Nøgleordene er sjove og de inspirerer til at besøge steder og områder som man (jeg) ikke normalt tænker over eller færdes i både på sitet og i den virkelige verden. Og det er vel det, der er idéen.

    Bestemt ikke nogen tosset idé at gruppere nøgleordene efter tema eller geografi. Måske kunne man gøre det random, så det nogle gange er alfabetisk og andre gange efter andre parametre.

    Det er måske lidt ulogisk at nogle nøgleord er med lille begyndelsesbogstav og andre med sort (tænker lingvisten).

    Enig med Kragelund i at blog-rubrikken måske burde placeres lidt længere nede på siden. Nørderne skal nok finde bloggen alligevel.

    Er ikke enig mht. understregning af nøgleordene. Det vil ødelægge det visuelle og estetiske, efter min mening. Ordene skifter farve, når man kører musen hen over dem. Min laptop-skærm er ikke så stor, og der gik faktisk lidt tid før jeg selv fandt resultatet af nøgleordssøgningen. Så ja, højere op med det eller mere synliggjort, hvis det er muligt på en eller anden måde.

  5. maltesen siger:

    Jeg er enig med Trine i det omkring bloggen. Få byttet plads med Top 10 og 10 nyeste anmeldelser. Den kan sagtens overleve ved at stå lige over vué. Ordne i ordskyen skal ikke have nogen understregning, da det vil ødelægge helhedsindtrykket på forsiden.

  6. maltesen siger:

    Ahh, få den understregning væk igen. Den er da godt nok vederstyggelig😦

  7. luckow siger:

    Jeg har ikke ændret noget eller tilføjet nogen understregning… Hvad snakker vi lige om Maltesen?

  8. maltesen siger:

    Da jeg var forbi tidligere, var samtlige ord lyserøde og blev understregede. Men, det er væk igen….

  9. luckow siger:

    Ahh, det er en bug der kommer når en bestemt brøndby anmeldelse bliver vist.
    Det er fikset i næste opdatering som kommer sidst på ugen🙂

