Hvor kommer folk fra?

Ansporet af Thomas Froms spændende blog-indlæg har jeg kigget lidt på vores trafik. Her er et par nøgletal:

  • Siden vi åbnede, har vi fået trafik fra næsten 400 forskellige domæner
  • De vigtigste har – udover Google og andre søgemaskiner – været nærværende blog, kommunikationsforum, computerworld og Københavns Kommunes intranet
  • Den seneste uge har vi fået trafik fra 81 forskellige domæner, så det ser ikke ud til, at omtalen bliver reduceret
  • De største peaks har vi oplevet i forbindelse med Politikens omtale og Computerworlds prisuddeling, men vi kunne også mærke en stærk forøgelse i trafikken, da Trine Maria bloggede om os første gang
  • To tredjedele af vores besøgende finder os fra Google, så selvom vi ikke er helt søgemaskineoptimerede endnu, er det ikke helt galt fat på den front

Omtale er naturligvis ikke interessant i sig selv, men som ovenstående viser, fører omtalen til trafik. Og brugere, der finder os via en blog- eller avis-omtale, er nok mere tilbøjelige til at blive gode brugere, der selv skriver – end dem, der bare lige finder os via en google-søgning på et sted. Så skriv endelig om os, link til dine anmeldelser osv.

Er der noget, vi kan gøre, for at gøre det nemmere at integrere mitKBH på din blog? RSS-feeds af dine anmeldelser? RSS-feeds af anbefalinger til dig? Ville du integrere den slags?

5 svar til Hvor kommer folk fra?

  1. Thor siger:

    Et feed med mine favoritsteder, anmeldte steder og lign., som jeg kan sætte på min egen blog, vil være super fedt. Det vil fortælle mine læsere noget om mig (og mig om andre) og skabe trafik for jer.

  2. Thomas From siger:

    Tak for det fine link til min blog.

    Imponerende at omtalen hos Trine Maria gav udslag – men mon ikke det er en af de mest besøgte blogs i DK?

  3. morten gade siger:

    Hej Thomas

    Det skyldes nok også, at hendes omtale var den første overhovedet – og blev fulgt af en masse andre blogs. Inden da var det (næsten) kun vores nære venner, vi havde fortalt om sitet.

    smil
    m

  4. morten gade siger:

    Og Thor: Det kommer på listen🙂

    Andre ideer til din blog?
    Andre ideer til lækre feeds?

  5. Thomas From siger:

    I øvrigt kunne et samarbejde med hvemkommer.dk måske være interessant. Jeg synes hvemkommer er en go ide, som naturligt kunne integreres med jeres koncept.

    (Har også kort diskuteret ideen med mangospot ovre hos mig selv)

    Det har ikke noget med rss at gøre – men alligevel…

    Ang. Trine Maria, så må man jo sige, at jeres første omtale har været i mitkbh’s ånd:-)

    Opdagede hun slev mitkbh, eller gjorde i hende opmærksomme på det?

    Thomas

