Michelin-stjerner ***

Så er Michelin-stjernerne offentliggjort, man kan læse mere om dem her:

http://ibyen.dk/restauranter/article263521.ece

Passer vidst meget godt overens med de anmeldelser vi har her på siden, dog er der et par stykker der ikke er anmeldt endnu. Det må dem med mange penge hellere lige gøre noget ved.

Ingen af stederne ligger (rigtig) udenfor København, hvilket viser at en god madoplevelse ikke er vigtig i f.eks Århus. Så der er vidst heller ikke brug for en guide der, hvis alle alligevel spiser på McD🙂

11 svar til Michelin-stjerner ***

  1. luckow siger:

    Så for saaataaaan, nu kommer Mangospot efter dig! :p

  2. Trine siger:

    Ja, så er det jo ikke svært at beslutte, om det skal være Noma eller Ensemble, når man er ignorant og ikke har besøgt de to steder før.

    Der er desuden en artikel om samme emne på JP http://www.jp.dk/madvin:aid=4297604/.

  3. crowdcatcher siger:

    He he fin humor der. Jeg skal nok sørge for at lave en fin lille reference til jer i en af mine næste blogindlæg….det burde være til at finde et eller andet på jer. Måske noget om hvor gammeldags i er blevet….trykte medier.. er det ikke kun noget gamle mænd bruger tid på?😉

    Nu har vi og vores brugere jo allerede bevist, at der var brug for en guide i Århus😉 … heldigvis, det havde været pænt mange spildte timer hvis det ikke havde været tilfældet.

    snakkes, Roar

  4. morten gade siger:

    Det må jo også være sværere at finde et acceptabelt sted at spise, hvis man ikke har Guide Michelin til at lede vejen … eller det der🙂

  5. Mads siger:

    Citat fra JP:

    “Michelins guide dækker stadig kun København og omegn som en del af guiden Main Cities of Europe, men en egentlig guide til Skandinavien, der længe har ligget i front på det gastronomiske område, skulle være på vej.”

    Dvs at der ligger masser af bedre restauranter i Jylland.. de er bare ikke blevet besøgt af Michelin endnu ;o)

  6. juliusthy siger:

    Øv! Så kan vi alligevel ikke drille Århusianerne … før “guide til skandinavien” udkommer og de stadig ikke får nogen stjerner!🙂

  7. crowdcatcher siger:

    Sådan Mads!, der er godt at du kan forsvare vores fælles ære.

    Roar

  8. morten gade siger:

    Trine, du skal begge steder hen. Jeg var på Ensemble først, og det var vidunderligt. Og Noma var ligeså godt. Jeg har svært ved at sige, hvad der var dejligst. Men dejligt var det.

    smil
    morten

  9. Trine siger:

    Tak for tippet, morten! Så må jeg bare håbe, at min chef giver mig en lønforhøjelse,😉 for jeg tror ikke på lotto.

    Forresten har jeg spurgt luckow i en kommentar på Ensemble, hvad han ville vælge af de to. Får man ikke en mail, når der tilføjes en kommentar til en anmeldelse, man er forfatter til?

    smil igen

  10. luckow siger:

    @trine, det med mailen kommer.
    Jeg skal nok så svaret på din kommentar (nu)🙂

  11. Trine siger:

    No rush! Ville blot lige sikre, at jeg ikke selv havde “missed” noget.🙂

