To be or not to be a LOLCAT

Dette er absolut ikke nogen nyhed, men det er nu sjovt synes jeg. LOLCATs er et fænomen som er lige som fjollet som det er sjovt. Lolcat Det er dårligt skrevet og stavet tekst, akronymer og typisk henvisninger til en række forskellige og temmeligt ofte nørdede emner, som computerspil, sci-fi serier osv. (det er jo nok derfor jeg er så underholdt🙂 ).

Emme havde lolcats under kærlig behandling for et par uger siden, men jeg blev også en del klogere på Ben Blench‘s foredrag “newspeak” på Reboot 9 – desværre har jeg ikke kunne finde hans præsentation nogen steder. Men han var glad for ROFLCOPTER🙂

Denne her artikel “I’m in ur newspaper writin mah colum” gav mig også en bedre forståelse for Lolcats, men se det for dig selv🙂

Det er helt sikkert spild af tid – og ganske sjovt.

Også som kode

Også imponerede så langt de er kommet med deres LOLCODE projekt.

I HAS A VAR          BTW VAR is null and untyped
VAR R "THREE"        BTW VAR is now a YARN and equals "THREE"
VAR R 3              BTW VAR is now a NUMBR and equals 3

Det er sjovt på den meget nørdede måde🙂

Jeg har dog endnu ikke set nogle applikationer der kører på lolcode.

Lolcode

Biblen

Til sidst men ikke mindst skal det nævnes, at biblen er blev oversat til lolcats. Eller i hvert fald den første side🙂

In teh beginning, Invisible Man make univerz. Invisible Earth wuz invisible. Invisible Man say, “I can has light”.

– og så er det bare med at komme i gang med at grine på icanhascheezburger.com

/rasmus

Der er lukket for kommentarer.

