Fans investerer i deres yndlingsbands

Det må da siges at være ægte web 2.0 ånd – de kalder det for “crowd-funding”.

Sellaband.com kan man investere $10 i de bands man synes om, og når 5000 så har gjort det, så bliver der lavet en professionel  indspilning af deres materiale.

screenshot082.png

Nu har fansne samlet set investeret over 1 million dollars i deres yndlingsbands – og der er allerede 11 bands der har nået de 5.000 investeringer. Interessant udvikling, og spændende at følge med i🙂

Især når man læser hvad Andrew Keen synes om den slags.

3 svar til Fans investerer i deres yndlingsbands

  1. Thomas From siger:

    Nu har jeg ikke læst på Keens blog, men at dømme fra hans bog, som er MEGET anti Web2.0 håber jeg, at han har valgt den position, for at sætte tingene på spidsen og skabe debat. For han har et meget selektivt syn på nettet, der er mange dele af nettet som han ikke beskæfiger sig med, f.eks. sellaband.com – som jo er en fremragende ide.

  2. luckow siger:

    Jeg kender ham også kun af omtale og så gennem artiklen jeg linker til, og jeg tror du har ret: han får en masse omtale ved at kritisere en populær bevægelse (eller “mega-trend” som jeg læste et sted) meget negativt og unuanceret.

  3. Magnus siger:

    Desværre er der kun 7 band der har nået $50000.

