Kaffe cheatsheet

Bliver du også forvirret over de mange typer kaffe man efterhånden kan bestille? Så se denne illustration:

Kaffe cheatsheetDet er da til at forstå, hva?
Kilde (via webmercial.dk).

4 svar til Kaffe cheatsheet

  1. […] at rende rundt og drikke kaffe, ja, så er det da supert med et overblik ala nedenstående (set hos Mitkbh og er oprindeligt herfra). Personligt er jeg nok mest til dem i øverste venstre hjørne. Om end min […]

  2. plyskatten siger:

    Jeg synes der mangler den mest udefinerbare af kaffer – café au lait. Er det nu endeligt bevist, at det bare er et andet navn for caffe latte?
    Jeg er mest til den midterste i øverste række – hvis det er god espresso vel at mærke.

  3. luckow siger:

    Hmm, jeg ville mene at det er dét som bliver kaldt “Flat White” på denne tegning.
    Ifølge Wikipedia, så afhænger det dog af hvor du er i verdenen:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Caf%C3%A9_au_lait

    Det kan være at vi har nogle kaffe-eksperter som kan udtale sig lidt mere definitivt🙂

  4. kaffeelskeren siger:

    jeg bliver helt glad for mit kaffested – der kan man få tre-fire slags kaffe – og behøver ikke arbejde sig gennem et helt kort først🙂 – espresso, latte, macchiato, cortado – og så en tysker!

