Julenisse i serveren?

Im in ur serverz

(billede af Surftown teknikeren🙂 )

Mange undrer sig over hvorfor der er så meget nedetid på mitkbh.dk som der har været på det seneste. Det gør vi ærlig talt også…

Helt teknisk handler det om at der er problemer mellem webserveren og databaseserveren. Sidstnævnte har det nemlig med at “hænge” sig og så går der gerne op til en halv time før den resetter og vi har hul igennem til den igen, og dette sker ofte 1-2 gange dagligt.

Surftown folkene kigger på det, men de er desværre meget stille, og jeg tror ikk de kan hitte ud af hvad fejlen er…:-/
Og hvad værre er, at vi ikke må få adgang til log-filer fordi de også indeholder data på andre kunder, så vi er rimeligt magtesløse.

Nå, men den gode nyhed er, at vi er få en aftale på plads med en dedikeret sponseret server til os fra anden side. Men mere om det når det hele falder på plads – hvilket jeg regner med at det gør i starten af januar!🙂

2 svar til Julenisse i serveren?

  1. surftown siger:

    Hej Rasmus😀

    De vanskeligheder du oplever med databaseservere der “sover” skyldes at dine sider til tider bruger for mange ressourcer. Derfor giver jeg dig helt ret i at en dedikeret server vil være en langt bedre løsning til mitkbh. Jeg vil derimod meget gerne høre hvilken tekniker du løbende har kontakt med, da vi ifølge vores supportsystem ikke har hørt fra dig siden 1. november?

    Vi har i øvrigt heller ingen teknikere med så meget pels som på billedet😉

    Dbh,
    Thomas

  2. luckow siger:

    Hej Surftown/Thomas!🙂
    Jeg har en meget lang email korrespondance med “Thomas D” fra Cohaesio – på ét eller andet tidspunkt blev vi henvist til ham i forbindelse med flytning af databaseserver (ja, jeg tror faktisk både at vi har flyttet database og webserver i løbet af de sidste par måneder).
    Vi har haft en fin kommunikation og han har prøvet en masse for at hjælpe os, men det lader lidt til at han har givet op…

    Jeg gætter på at du ikke er den samme Thomas🙂

    Hvis du mener at i kan hjælpe yderligere, så kan vi da godt tage snakken her, men ellers kan du skrive på min mail, rasmus.luckow “snabela” gmail.com

    mvh
    Rasmus

