De fem bedste steder i København med udsigt

Hvor nyder man bedst københavnerudsigten? MitKBH’s brugere anbefaler fem steder med udsigt. Vær selv med på mitKBH.dk og få personlige anbefalinger baseret på din smag.

  1. Noma
  2. Nordhavn Øst
  3. Refshaleøen
  4. Restaurant Kanalen
  5. Alberto K

Noma

Min gode ven og jeg spiste frokost, hvilket jeg varmt kan anbefale. Der er ikke crowded men lys og lethed, udsigten kan nydes.Vi fik tre retter som vi betalte for plus snack og pre-forret som var oveni. Jeg fatter ikke hvordan de økonomisk formår lige at skyde en for-ret ind, som er af samme størrelese of lækkerhed som resten af forestillingen. Ja, det er positivt ment, og overraskende. Stor ros!
trine

Nordhavn øst

Den østlige ende af Nordhavn er det mest øde sted, jeg endnu er stødt på i hele Københavns Havn, men for pokker hvor er der smukt. Helt ude fra østspidsen er der omtrent 270 graders frit syn over Øresund og Københavns Havn. Hele vejen rundt byder synet på bl.a. Hellerup, Hven, Landskrona, Flakfortet og Middelgrundsfortet, Malmö, Saltholm, Øresundsbroen, Refshaleøen, Trekroner og Langelinie. Og det hele ses fra en vinkel, som jeg garanterer for er helt unik.
storm

Refshaleøen

Refshaleøen er et af Københavns fedeste kvarterer. En tredjedel industrinostalgi. En tredjedel kreative virksomheder. Og en tredjedel forladt.
En cykeltur ud gennem de gamle havneområder, Lynetten, gamle fabriksbygninger, nye loppemarkeder byder på havudsigt, den fedeste udsigt over Københavns mini-skyline, spøjse husbåde, Halvandet, pigtrådshegn, faldefærdige rønner og en masse andre ting, som du ikke finder særligt mange andre steder i København. Tag din cykel derud med nogle mennesker, du kan li’. Hvis det er godt vejr, finder du ikke meget federe steder!
morten

Restaurant Kanalen

God betjening får man heldigvis mange steder i København, men i lørdags var betjeningen så fantastisk, at jeg ikke tøver med at uddele min egen personlige all time guldmedalje. Den mandlige tjener på Kanalen var opmærksom uden at være anmasende, forklarende (især om det veludrustede vinkort, som jeg desværre endnu ikke har den store forstand på) uden at være nedladende, og venlig uden at være slesk. Han var der når vi havde brug for ham, og han var flink til at lade deserten vente, så vi kunne nyde resten af vores rødvin i ro og mag. Jeg kan ikke forestille mig noget, han kunne have gjort bedre.
janus

Alberto K

Der er en SUPER udsigt og restauranten er indrettet virkelig stilet, møbler, borde og bestik er Arne J design, faktisk er hele højhuset og indretningen hans kreation. Det er noget cool lux over det.
Desværre er maden tilsvarende r.. dyr og det virker som om maden har skulle matche alt det minature der er når man kigger ud/ned fra vinduerne. Få velsmagende kompositioner, fx et lille firkantet oksetykke med en minimal kvist på tværs, der er for lidt, hvis du spørger mig.
nightrider

Der er lukket for kommentarer.

